Divaina - Kathuwakiya

e5

The Island The Island Nawaliya Vidusara e-Paper Classifiedsරාහු කාලය

mobitel

ugc15september

ලොව පුරා වෙසෙන බිලියනයකට අධික කිතුනුවෝ සිය අසිරිමත් නත්තල සැමරීමට අද එක්‌වෙති. බෞද්ධයෝ මහත් බැතියෙන් වෙසඟ සමරන්නාසේම කිතුනුවෝද කිතු උපත සමරති. සියලු දෙනාම එක හා සමානය. මනුෂ්‍යයෝ සමානයෝය, ඔවුන් අතර වෙසෙසි කෙනෙක්‌ නොවෙතිය තිරසරව පැවසූ ආගම් කතුවරයකු ලෙස ක්‍රිස්‌තුස්‌ වහන්සේ සද් ජනයාගේ ගෞවරයට පාත්‍රව සිටිති.
 
 මීට වසර දෙදහස්‌ දහහතකට පෙර මැදියම් රැයක සිදුවූ ඒ අසිරිමත් උපත ලෝකවාසීන් මහත් බැතියෙන් හරසරින් සමරන බව පැහැදිලිව සටහන් කළ හැකිය. එදින දිළිඳු ගවලෙනකදී ඉපැදුනේ ඡේසු ස්‌වාමි දරුවන් පමණක්‌ නොවේ. සාමයේ පණිවුඩය ද උපත ලද බව අපි අමතක කළ යුතු නැත. එනිසාම නත්තල අමරණීය සැමරුමක්‌ වේ.
 
 එහෙත් අද නත්තල සාද සැමරුමක්‌ බවට පත්ව තිබෙන්නේ කෙසේද? නත්තල් හුදු ආටෝපයක්‌ පමණද? නත්තල් සීයා වෙළෙඳ භාණ්‌ඩයක්‌ බවට පත්ව නොතිබෙන්නේද? සුපිරි සේවාහල්වල වෙළෙ¹ම් කරන යුවතියන්ද නත්තල් සීයාට අන්දා ඇත. මෙය සැබවින්ම නත්තල අරුත් ගැන්වීමක්‌ද? නැත්නම් නත්තල විකුණා ලාභ ගැනීමක්‌ද?
 
 අද වැනි දිනක උපන් ඒ දිව්‍යකුමරුන්ගේ නමට දහමට ගරු කරන්නෝ කොපමණ සිටිත්ද? අප ජීවත් වන සමාජය තුළ යුක්‌තිය ධර්මය යට කරන්නට වෙර දරන අය බොහෝය.
 
 නත්තල සමරන ඔබ එහි හරය දකීනම් ඔබ තුළට කිතු සමි¹නෝ එතියි පල්ලියේ පියතුමා කියති. නැතත් නත්තලේ හරය දකින්නේ කවරකුද? එය කන බොන සැණකෙළියක්‌ බවට පත්ව නැද්ද? එදා නත්තල සැමරූ ආදර්ශවත්භාවය අද ගිලහී ඇත්තේ කෙසේද?
 
 කිතු සමිඳුන් උපන් ගවලෙන උන්වහන්සේගේ සරල චාම් ජීවිතය පිළිබඳ සංකේතය වැන්න. එහෙත් අද නත්තල් සැණකෙළි තුළ ඒ චාම් බව රැකෙන්නේද? දිළින්දාට සතුට සාමය ලැබෙන්නේද?
 
 නත්තල මේ ලෝකයට බිහිකළ උසස්‌ පුරුෂාර්ථයන් රැසක්‌ද සුවිශිෂ්ට ගුණදහම් රාශියක්‌ද තිබේ. ආගම් ජාති භේදයෙන් තොරව සියලු මනුෂ්‍යයෝ කිතු උපත පිළිබඳ තම ගෞරවය පළ කරති. මනුෂ්‍යයා කෙරෙහි දෙවියන්ගේ ප්‍රේමය අත්‍යවශ්‍යය. මෙම දිව්‍ය ප්‍රේමය මනුෂ්‍යයාට ලබාදීමේ මාර්ගය පැහැදිලි කිරීම සඳහා දෙවියන් වහන්සේ විසින් තම පුත්‍රයා මනුෂ්‍ය ලෝකයට එවූ බව කිතුනුවන්ගේ විශ්වාසයයි. නත්තල් සමරන අද වැනි දිනක ඒ දිව්‍ය කුමරුවාගේ නමට දහමට ගරු කරන්නෝ කොපමණ සිටී ද යන්න මෙනෙහි කළ යුතුය. යුක්‌ති ධර්මය යට කරන්නට වෙර දරන්නෝ කොපමණ ද? වරද වරදමය එයට ආගමක්‌ ධර්මයක්‌ නැත.
 
 තමන්ගේ අසල්වැසියාට හෙවත් අනෙකාට ප්‍රේම කරන්න යන උදාර සංකල්පනාවෙන් ආරම්භ වන ඡේසුස්‌ වහන්සේගේ ආදර්ශ වදන් මාලාව තමා ජීවත්වන සමාජය පිළිබඳව කිහිපවරක්‌ සිතන්නට මිනිසා පොළඹවයි. ප්‍රේමයක දයාවත් කරුණාවත් යන උත්තරීතර මනෝභාවයන් විඳින්නට සේම ඒවා තුළ ක්‍රියාකාරීවන්නට මනුෂ්‍යයා කැඳවයි.
 
 මානව සංහතියේ බිහිසුණු ගමන් මග වෙනස්‌ කරන්නට මිනිසා අඳුරෙන් ආලෝකයට රැගෙන යන්නට අනුබල දෙන්නේ දහමයි. දරදඬු කෲර පුද්ගලයන් මුදු බවට පත් කරන්නේ දහමයි. සාහසිකයන් ශාන්ත බවට පත් කරන්නේද මේ උතුම් දහම බව අප සිත්හි තබා ගත යුතුය.
 

'තහනම' යන වචනය අද ලංකාවේ පාලන ක්‍රමය තුළ රටවැසියන්ට අසන්නට ලැබෙන ජනප්‍රියම වචනය බවට පත්වෙමින් තිබේග පසුගිය කාලයේ දේශපාලන වේදිකාවල ජනතාව ඇමැතූ දේශපාලනඥයන්ගේද ආකර්ෂණීයම වචනය වූයේ 'තහනම' යග ආණ්‌ඩුවද තමන්ගේ සියලු කළමනාකරණ අර්බුදවලින් ගැලවී ගියේ 'තහනම' ඉදිරියට දමායග රටේ ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ හා පොලිතීන් තහනම් වන්නේ ඒ අනුවයග එහෙත් අවසානයේ ජනප්‍රිය ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ තහනමෙන් ආණ්‌ඩුවේ පස්‌ස රත්වී තිබේග තේ සහ ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ අතර සම්බන්ධයක්‌ නොතිබුණද ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ යනු ගෝලයේ දක්‌ෂිණාංශික හා වාමාංශික බල කේන්ද්‍රයේ ගැටුමක්‌ ඇති කළ හැකි වෙඩි බෙහෙත් වර්ගයේ අමුද්‍රව්‍යයක්‌ බව ශ්‍රී ලංකාව තේරුම් ගන්නා විට හොඳටම ප්‍රමාද වැඩියග
 
 ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ (Asbestos) යනු පොළොවේ නිසි ආකාරයෙන් පවතින අකාබනික ඛනිජමය සිලිකේට්‌ තන්තු විශේෂයකිග මෙම තන්තුමය ඛනිජ මූලද්‍රව්‍ය ස්‌ර්පෙන්ටයින් හෙවත් සුදු ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ ලෙස ද ඇම්ෆිබෝල්ස්‌ හා ක්‍රොසිඩොලයිට්‌ හෙවත් නිල් දුඹුරු ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ ලෙසද කාණ්‌ඩ දෙකකින් යුක්‌තයග 20 වන සියවස මුලදී නිල් දුඹුරු ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ මගින් බරපතළ සෞඛ්‍ය ගැටලු ඇතිවීමත් සමඟ ලෝකයේ රටවල් රැසක මෙම ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ සම්පූර්ණයෙන්ම තහනම් කර තිබේග එහෙත් මේ වනවිට සුදු ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ ඇමරිකාවල කැනඩාවල චීනය ඇතුළු රටවල් රැසක භාවිත වේග අන්තර් ජාතික පිළිකා පර්යේෂණ සම්මේලනය (International Association for Cancer Research) සුදු ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ පිළිකා කාරකයක්‌ බවට තහවුරු කිරීමත් සමඟ ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය (WHO) ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ පාලනය කිරීමට පියවර රැසක්‌ ගනු ලැබීයග ඒ අනුව ලෝකයේ බොහෝ රටවල් ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ පාලනය කිරීමට පියවර ගෙන තිබෙන්නේ බොහෝ කලක සිටියග
 
 ශ්‍රී ලංකාවේ ජනගහනයෙන් 80්‍ර කට අධික පිරිසක්‌ සෙවිලි තහඩු ලෙස භාවිතා කරනුයේ ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌යග ඊට ප්‍රධාන හේතුව වහල සැකසීමේදී ලී දඬු සඳහා යන වියදම අවම වීමයග ලංකාව ඇතුළු ආසියානු රටවලද ජනප්‍රියම සෙවිලි තහඩු වනුයේ ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌යග ලෝකයේ භාවිතයට ගන්නා ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ ප්‍රමාණයෙන් 65්‍ර ක්‌ ඇත්තේ ආසියානු රටවලයග එම නිසා ආසියාව යනු ලෝකයේ දැවැන්තම ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ වෙළෙඳ පොළයග රුසියාව යනු මේ ආසියානු වෙළෙඳපොළට ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ කෙඳි සපයන ප්‍රධාන පෙළේ විකුණුම්කරුවායග ලංකාවේ ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ තහනම් කිරීමත්ල රුසියාව ලංකාවෙන් තේ මිලදී ගැනීම නතර කිරීමත් යන වෙළෙඳපොළ අර්බුදය ඇරඹෙන්නේ මෙතැන් සිටයග
 
 ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ ශ්‍රී ලංකාවෙන් ඉවත් කළ යුතු බවට විවාදයක්‌ නැතග එය සිදු කළ යුත්තේල ක්‍රමිකවල විකල්ප හඳුනා ගනිමිනිග මේ මොහොත වනවිටත් ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ වෙනුවට ශ්‍රී ලංකාව විකල්පයක්‌ හඳුනාගෙන නැතග විකල්ප හඳුනා ගැනීමට පර්යේෂණද නැතග මේ සියලු අර්බුද එලෙසම තිබියදී ආණ්‌ඩුව ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ තහනම් කිරීමෙන් සිදුවන්නේ රටේ සාමාන්‍ය මධ්‍යම පාන්තිකයන් තවත් අසරණ වීමයග රටේ එකම ආර්ථික සම්පත වන අපනයන වෙළෙඳපොළ තුළ අර්බුද ඇතිකරගෙන ඇස්‌බැස්‌ටෝස්‌ තහනම් කිරීමට යැම සියදිවි නසාගැනීමකිග එම නිසා ප්‍රමාද වී හෝ ආණ්‌ඩුව අඩියක්‌ පස්‌සට ගැනීම ඉතා හොඳ දෙයකිග නමුත් රටේ පාරිසරික අර්බුද විසඳා ගැනීමට ආණ්‌ඩුවට මීට වඩා දැක්‌මක්‌ තිබිය යුතුයග අප රටේ පාරිසරික අර්බුද විසඳාගත යුත්තේ ආර්ථික අර්බුද ද විසඳා ගනිමිනිග රටේ පාරිසරික අර්බුද විසඳීමට ජනප්‍රිය සටන් පාඨ යොදා ගැනීම දැන්වත් නතර කළ යුතුය.

තාක්‌ෂණය දියුණු වීම හොඳට මෙන්ම නරකටද බලපායි. එය යහපතට මෙන්ම අයහපතටද යොදා ගත හැකිය. වයිබර් තාක්‌ෂණය භාවිතා නොකරන ජංගම දුරකථන හිමියෙක්‌ සොයා ගැනීමද අපහසුය. එය රහස්‍ය වැඩ සඳහා වඩා උපකාරී වේ. හිටපු ජනාධිපතිනිය ඉන්දීය මාධ්‍යවලට ප්‍රකාශ කර තිබුණේ රාජපක්‌ෂ පාලනය බිඳ වැට්‌ටවීම සඳහා සිදු කළ රහස්‌ සාකච්ඡා සඳහා වයිබර් ඇමතුම් මහත්සේ උපකාර වූ බවය. වයිබර් ඇමතුම් කිසිවකුට රහසේ සවන්දිය නොහැක.
 
 ආණ්‌ඩු පෙරළීම හෝ ආණ්‌ඩු තැනීම කවරක්‌ වේවා විභාග වංචාවලටද වයිබර් තාක්‌ෂණය යොදා ගන්නා බව පෙනේ. මෙය යහපත් ප්‍රවණතාවක්‌ නම් නොවේ. අනුරාධපුරයේ ප්‍රධාන පාසලක අ. පො. ස. සා. පෙළ විභාග අපේක්‌ෂකයකු වයිබර් තාක්‌ෂණය උපයෝගි කරගෙන විභාග වංචාවක නිරත වෙද්දී අදාළ බලධාරීන්ගේ අතටම හසු වී ඇත. මීට පෙරද වයිබර් තාක්‌ෂණය යොදා ගෙන උසස්‌ පෙළ සිසුවෙකුද වංචා සහගත ලෙස ප්‍රශ්න පත්‍රයකට උත්තර ලියද්දී හසු වී තිබේ. විභාග දෙපාර්තමේන්තුවටද නව අභියෝග රැසකට මුහුණ දීමට සිදු වන බව මෙහිදී පෙනී යයි. ඒ කවරක්‌ද? වයිබර් හොරු මැඬලන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබඳවයි.
 
 දැන් විභාග මධ්‍යස්‌ථානවල කිසිම විද්යුත් උපකරණයක්‌ ළඟ තබා ගැනීමට ඉඩ ලැබෙන්නේ නැත. එසේ නම් මේ ශිෂ්‍යයන්ට ජංගම දුරකථනයක්‌ ළඟ තබා ගැනීමට හැකි වූයේ කෙසේද? ජංගම දුරකථනය රහසේ තබා ගැනීමට සහයක්‌ ලැබුණේද? මේ ගැනත් සොයා බැලිය යුතුය. වයිබර් විභාග වංචා ගැන පරීක්‌ෂණ කිරීම අපරාධ පරීක්‌ෂණ දෙපාර්තමේන්තුවට භාරදී ඇත. එය පැසසිය යුත්තකි. මේ වංචා මුලින්ම මැඬලීමට අපහසු වුවහොත් එය පිළිලයක්‌ වීමට බැරි නැත. දුක්‌ මහන්සියෙන් දිවා රෑ නොබලා පාඩම් කර ප්‍රශ්න පත්‍රයට පිළිතුරු ලියන අවංක සිසුන්ට කිසිම අසාධාරණයක්‌ සිදු විය යුතු නැත. ඒ නිසා වයිබර් හොරු මැඬලීම අත්‍යාවශ්‍යය. කොරියානු භාෂා විභාගයේදීත් ජංගම දුරකථන ළඟ තබා ගෙන උත්තර ලිවීම හසුවීම නිසා දැන් සෑම විභාග අපේක්‌ෂකයකුම පොලිසිය යොදවා දැඩි පරීක්‌ෂාවට ලක්‌ කරයි. ඒ කොරියානු විභාගය කෙසේ වෙතත් මේ වංචාවන් අ. පො. ස. සා. පෙළටත් බෝ වී ඇත. මෙහෙම ගියොත් ඉදිරියේදී වාර විභාගයටත් වයිබර් තාක්‌ෂණය යොදා ගෙන විභාග ලියනු ඇත.
 
 වංචා සහගතව විභාගයට පිළිතුරු ලියා ලැබිය හැකි ජය කුමක්‌ද? සන්සුන් මානසිකත්වයකින් විභාගයට පිළිතුරු ලිවීමට හැකියාව ලැබෙන්නේ නැත. සැකය, භීතිය නිසා දන්නා ලෙහෙසි ප්‍රශ්නවලටද පිළිතුරු ලිවීමට අපහසු වේ. මෙය සැබවින්ම තමන් විසින්ම සිය ගෙල සිඳ ගැනීමක්‌ ලෙස සටහන් කළ යුතුය. අනුරාධපුර ශිෂ්‍යයාද ඔහුගේ හැසිරීම නිසා බලධාරීන්ගේ උකුසු ඇසට හසුව තිබේ. මේ නිසා සිදු වන්නේ කුමක්‌ද? මුළු ඉදිරි අනාගතයම අදුරු වීම නොවේද? ඒ නිසා නව තාක්‌ෂණය අයහපතට යොදා ගැනීමෙන් වඩා සාර්ථක ප්‍රතිඵල ලබා ගැනීමට කල්පනා කිරීම බරපතළ වරදකි. අපරාධයකි.
 

රටපුරා තිබෙන රජයේ රෝහල්වලද, පෞද්ගලික රෝහල්වලද සෙනඟ ඉන්නා තරම දුටු විට රටේ ඉන්නේ රෝගී ජනතාවක්‌ පමණම දැයි සිතේ. රජයේ රෝහලකට කෙනෙකු යන්නේ විශ්වාසය සහ නොමිලේ ලැබෙන සේවාව ගැන සිතා බව අමුතුවෙන් කිව යුතු නැත. ඒ නිසාම රජයේ ඕනෑම රෝහලක දකින්නට ලැබෙන්නේ දිගු පෝලිමකි. ඉවර නොවන පෝලිමකි.
 
 වර්තමානය වන විට පෞද්ගලික රෝහල්වලද දකින්නට ලැබෙන්නේ එවැනිම දිගු පෝලිම්ය. කොටින්ම කිව්වොත් "මුදල් ගෙවා පෝලිමේ සිටීම"ට රටේ ජනතාව හිත හදාගෙන සිටී. දැන් ප්‍රශ්නය තිබෙන්නේ රජය මේ කාරණය වරදවා වටහාගෙන තිබීමය. සල්ලි ගෙවා පෝලිමේ සිටි පමණින් රටේ ජනතාව "ධන කුවේරයන්" යෑයි රජය තක්‌සේරු කර තිබේ. ඒ නිසාම රජය අඩු කළ ඖෂධ 48 ක මිල ගැසට්‌ටුවකින් යළිත් වැඩිකර තිබේ. ඒ පසුගිය බ්‍රහස්‌පතින්දා (14 දා) සිටය. මේ ගැන නිවේදනයක්‌ නිකුත් කරන පාරිභෝගික අයිතීන් සුරැකීමේ ජාතික ව්‍යාපාරය පෙන්වා දෙන පරිදි 2017 දෙසැම්බර් 14 වැනිදා අංක 2049/31 අතිවිශේෂ ගැසට්‌ පත්‍රය මගින් සිදුකර ඇති මෙම මිල වැඩිකිරීම තුළ සමස්‌තයක්‌ ලෙස 5% ක ප්‍රතිශතයකින් පමණක්‌ මිල ඉහළ යන බවක්‌ දක්‌වා තිබේ. එහෙත් එම සංගමය ප්‍රකාශ කරන පරිදි ඇතැම් ඖෂධයන් හි මිල එම ප්‍රතිශතයද ඉක්‌මවා යන්නේය.
 
 මේ ගැසෙට්‌ටුව ආණ්‌ඩුවේ ඩබල් ගේම් වල තවත් එක්‌ ප්‍රතිපලයක්‌ යෑයි අප කියන්නේ නැත. ඒ කතාව මේ ආණ්‌ඩුවට අදාළව යොදා ගත්විට ඉතාම පරණ පිළුණු වූ යෙදුමකි. ආණ්‌ඩුව කරන හැම දෙයකටම එවැන්නක්‌ යොදන්නට යාම එතරම් නිර්මාණශීලි නැත.
 
 ඖෂධ වර්ග 48 ක මිල අඩුකිරීම සිදු කළේ 2016 ඔක්‌තෝබර් 21 අංක 1989/61 අතිවිශේෂ ගැසට්‌පත මගිනි මේ ගැන මාධ්‍ය මගින් ලබාදුන් මාධ්‍ය ප්‍රචාරයට විශාල මුදලක්‌ වැය කර තිබු බවද කිව යුතුය. හිටි හැටියේ මිල වැඩිකර තිබෙන්නේ එම ඖෂධ වර්ග 48 හිය. සෞඛ්‍ය ඇමැතිවරයා පෙන්වා දෙන පරිදි මෙම මිල වැඩිවීම සිදුව ඇත්තේ ඩොලරයට සාපේක්‍ෂව ලෝක වෙළෙඳපොළ තුළ ඖෂධ මිල ඉහළ යැමේ හේතුවෙනි. තෙල් මිල ඉහළ යන හැම වාරයකදීම "මිල සූත්‍රයට" අදාළව කටයුතු කරනවා සේ ඖෂධ සඳහාද මිල සූත්‍රයක්‌ හඳුන්වා දෙන්නට ඉක්‌මන් විය යුතු නැත. අප වගකිවයුතු කාටත් මතක්‌ කර දෙන්නේ "මිල අඩු කිරීමේ" ගැසට්‌ පත්‍රය 2016 දී එළි දැක්‌වූයේ "සේනක බිබිලේ ඖෂධ ප්‍රතිපත්තියට" අනුව බවය. එහෙව් කාරණයක්‌ තුළ මෙවැනි මිල වැඩි කිරීමක්‌ කොතරම් සාධාරණදැයි කවුරු කවුරුත් සිතා බැලිය යුතුය. මේ මිල වැඩිවීම බලපාන්නේ වසරක පමණ කාලයකට පමණක්‌ බවද කියෑවේ. ඒ කාලය තුළ රෝගීන්ට ඖෂධ සඳහා මුදල් සපයා ගැනීමේ අලුත් ක්‍රම නැත. සමහර ඖෂධවල මිල ගණන්වල හැටියටත්, වෛද්‍යවරු ඖෂධ නියම කරන ප්‍රමාණය ලබා ගැනීමටත් මාසික වැටුප, විශ්‍රාම වැටුප පවා මදිවන අවස්‌ථා තිබේ. මේ ප්‍රශ්නය ආණ්‌ඩුවේ රෝහල්වලද, පෞද්ගලික රෝහල්වලද පෝලිම්වල රස්‌තියාදු වන හැමටම පොදුය.
 

නැගෙනහිර බෞද්ධ උරුමයට අත්ව තිබෙන්නේ ෙ€දනීය ඉරණමකි. එය වඩා තහවුරු වන්නේ පෙරේදා දිනයේ ජාතික පුවත්පතක පළවූ ප්‍රධාන සිරස්‌තලයට අදාළ වූ පුවතිනි. සාම්පූර් සුඩකුඩා ප්‍රදේශයෙන් සොයාගනු ලැබූ අනුරාධපුර මුල් යුගයට අයත් චෛත්‍යයක්‌ කිසියම් පිරිසක්‌ විසින් ඩෝසර්කොට සමතලා කිරීමේ පුවතයි. මෙම ගරාවැටුණු චෛත්‍යය ගැන පුරාවිද්‍යා නිලධාරීන් දත්ත සටහන් ලේඛනයක්‌ද සකස්‌ කර දින කිහිපයක්‌ යැමට ප්‍රථම එතැනට කඩාවැදුණු පිරිසක්‌ මේ වෙහෙර ඩෝසර් කර ඇත. එසේ නම් නැගෙනහිර බෞද්ධ උරුමය සුරක්‍ෂිතද? චෛත්‍ය ඩෝසර් කරන නූතන කාලිංග මාඝලා අත්අඩංගුවට ගැනීමට ආරක්‌ෂක අංශවලට නොහැකිද? සංහිඳියාව වෙනුවෙන් බෞද්ධ පුරාවස්‌තු විනාශය ගැන කටපියාගෙන සිටිය යුතුද?

 

kandos18

අද දිවයින

සිනමා කලා

maalani250

නවලිය

aaksa250

දියග

wejadas250new

මීවිත

yohanis250

More Articles