Divaina - Kathuwakiya

e5

The Island The Island Nawaliya Vidusara e-Paper Classifiedsරාහු කාලය

mobitel

ugc15september

රට ශීලාචාර කිරීමේ ව්‍යාපාරය පියවරෙන් පියවර සාර්ථක කර ගැනීම සඳහා පොලිසිය වේගයෙන් ක‍්‍රියාත්මකව ඇති බව පෙනේ. පාතාල භීෂණයෙන් මත්ද්‍රව්‍ය ජාවාරමෙන් සමාජය මුදාගත් විට ඉබේම රට ශීලාචාර වන බව පැහැදිලිය. එදා වසා දැමුණු බෝගම්බර බන්ධනාගාරයට යළි සිරකරුවන් ගෙනෙන්නට සිදුව ඇත්තේද මත්ද්‍රව්‍ය ජාවාරමට එරෙහි මෙහෙයුම්වලදී අත්අඩංගුවට ගන්නා පිරිස් බෙහෙවින් ඉහළ ගොස් ඇති නිසාය. දැනට ලංකාවේ බන්ධනාගාරවල සිටින පිරිස තිස් දහසකට ආසන්න වීම ඔරොත්තු නොදෙන තත්ත්වයකි. නමුත් මේ මෙහෙයුම් කිසි ලෙසකින්වත් නතර නොවේ. පාතාල මර්දනය සේම බන්ධනාගාර තුළත් අවනීතිය රජවීම නවතා ඇති බැවින් ඒවායේ සිටින පාතාල කෙරුමෝ බලවත්සේ කලබල වී සිටිති. බූස්ස අධිආරක්ෂිත බන්ධනාගාරයේ රැුඳවියන් 45 දෙනෙකු පසුගිය බ‍්‍රස්පතින්දා ආහාර වර්ජනයක් ආරම්භ කරනු ලැබුවේ වෙනදා මෙන් තමන්ට රිසිසේ කටයුතු කළ නොහැකි තත්ත්වය උදාවී ඇති නිසාය. දැන් නම් එම පිරිසෙන් 25ක් පමණ යළි බත් කන්නට පටන්ගෙන ඇත්තේ ඉහළ බලධාරීන්ගෙන් තමන්ට සහනයක් නොලැබෙන බව හොඳින්ම අවබෝධ වී ඇති නිසාය. එහෙත් කංජිපානි ඉම්රාන් නම් තවම ආහාර වර්ජනය අතහැර නැත. ඔහු ආහාර වර්ජනය කරන්නේ කැඳ හට්ටිය ඉල්ලා නම් නොවේ. විශේෂ කාර්ය බළකාය යටතේ ඇති බූස්සේ සිට වෙනදා මෙන් පාතාලය මෙහෙයවන්නට නොහැකි වීම නිසා කංජිපානි ඉම්රාන්, වෙලේ සුදා ඇතුළු නඩය බත් එපාම කියති. මොවුන්ගේ ආහාර වර්ජනය ගැන රටේ ජනතාවට නම් ප‍්‍රශ්නයක් නැත. ගෙවුණු දශක කිහිපය පුරාම අපරාධ පමණක් නොව අපරාධකරුවන්ගේ වර්ධනයක් ද සිදුවන බව දක්නට ලැබිණි. විශේෂයෙන්ම මෙරට බන්ධනාගාර සියල්ල අපරාධකරුවන් නිර්මාණය කිරීමේ කම්හල් බවට පත්ව තිබූ නිසා ඒ වර්ධනය වඩා වේගවත් විය. එම නිසාම පාතාලයෙන් රට මෙන්ම බන්ධනාගාරද මුදා ගැනීම කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීමට ජනපතිවරයාට සිදුවිය. බන්ධනාගාර පාලනය තමන්ගේ අණසකින් ගිලිහී ගොස් ඇති නිසා කංජිපානි ඉම්රාන් ඇතුළු නඩය බඩගින්නෙම මියයන්නට උත්සහ කරති. පොඩි ලැසී රටේ ඉහළම බලධාරීන්ට මරණ තර්ජන එල්ල කර ඇත්තේද බූස්සේ සිට තමන්ගේ පාතාල රාජධානි පාලනයට අවශ්‍ය වටපිටාව හා සහය නොලැබෙන නිසාය.
 
 බූස්සේ ආහාර වර්ජනයක යෙදෙන සිරකරුවන් ගැන ආරක්ෂක ලේකම් විශ‍්‍රාමික මේජර් ජෙනරාල් කමල් ගුණරත්න මහතා මෙසේ පවසා තිබිණි.
 
 ”ඔය වර්ජනයට ගිහිල්ලා ඉන්න සිරකරුවෝ ටික තමයි මේ රටේ ලොකුම අපරාධකාරයෝ ටික. ඉල්ලීම් අපිට ඉෂ්ට කරන්න පුළුවන්. ඉෂ්ට කරන්න පුළුවන් ඉල්ලීම්, අසාධාරණ ඉල්ලීම් අපිට ඉෂ්ට කරන්න බෑ. නීතිඥ මහත්වරුන්ව චෙක් කරන්නේ නැතුව ඇතුළට ගන්න කියලා ඉල්ලීමක් තියනවා. ඒ අයට වැඩක් නෑ ඒක. මම බූස්ස බන්ධනාගාරය ඇතුළට යනවා නම් මාවත් චෙක් කරන්න කියලා මම බන්ධනාගාර නිලධාරී මහත්වරුන්ට කියලා තියනවා නම්, මම ආරක්ෂක ලේකම්, මාවත් චෙක් කරනවා නම් ඒ අය චෙක් නොකර ඉන්න හේතුවක් නෑ. ඒක ඇවිල්ලා අධි ආරක්ෂිත හිරගෙදර. ඒකට යන ඕනම කෙනෙක්ව, බන්ධනාගාර කොමසාරිස් ජෙනරාල් පවා එතනදි චෙක් කරලා තමයි ඇතුළට ගන්නේ. උපවාසය ගැන මට කියන්න තියෙන්නේ මෙච්චරයි. අපේ රටේ ඔය මාරාන්තික උපවාස කරපු හැම කෙනෙක්ම වගේ දවස් දෙකක් තුනක් යනකොට, බඩගින්න වැඩි වෙනකොට, මොකක්හරි හේතුවක් අරගෙන කවුරුහරි දෙන ෆෘට් ජූස් එකක් අරන් , තැඹිලි වතුර වීදුරුවක් බීලා නැගිටිනවා. මෙතනත් ඒ වගේ තමයි”
 
 ඇත්තෙන්ම ආරක්ෂක ලේකම්වරයාගේ ප‍්‍රකාශය අගය කළ යුතුය. රටේ ජනතාව මේ ප‍්‍රකාශය අගය කරන අතර ඔවුහු පාතාල බලය ද පොඩි පට්ටම් කළ යුතු බව තදින්ම අවධාරණය කරති. එම නිසාම පොලිසිය හා ආරක්ෂක අංශ ගෙනයන වැඩපිළිවෙළ ගැන ඔවුන් තුළ ඇත්තේ ප‍්‍රසාදයකි. පාතාල නායකයකු කුමන වෙඩි පහරකින් මියගිය ද මහජනයා තුළ ඒ ගැන කම්පාවක් ඇතිවන්නේ නැත. පාතාල සාමාජිකයන් මෙන්ම පාතාල නායකයන් ද සමාජයට කරදරකාරී බව අමුතුවෙන් කිව යුතු නැත.

ගිනිගත්හේන බෝගලකන්ද නිකතැන්නේ පදිංචි නිරෝෂා පි‍්‍රයංගනී නමැත්තිය 38 හැවිරිදි තිදරු මවකි. ඇය දෘශ්‍යාබාධිතය. ඇයගේ ස්වාමි පුරුෂයා  මියගොස් වසර දෙකක් ඉක්මවා තිබේ. ඇය දැඩි ආර්ථික දුෂ්කරතා මධ්‍යයේ දිවි ගෙවන්නීය. ඇය ඇතුළු දරුවන්ගේ කුසගිනි නිවෙන්නේ අහල පහල ගම්වාසීන් දෙන දෙයකිනි. පාසල් කාලයේදී ඇගේ දරුවන් කුසගිනි නිවා ගන්නේ ඔවුන් ඉගෙනුම ලබන ගිනිගත්හේන මධ්‍ය මහා විiාලයේ ගුරුවරුන්ගෙන් ලැබෙන ආහාර නිසාවෙනි. නමුත් පාසල් නිවාඩු කාලයේදී ඇයගේ දරුවන්ගේ

මස් පිණිස ගවයන් ඝාතනය කිරීම තහනම් කරන බව අගමැති මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා විසින් ආණ්ඩු පක්ෂයේ මන්ත‍්‍රීවරුන්ට දැනුම් දෙනු ලැබ තිබේ. මෙහිදී අගමැතිතුමාගේ  ”මස් පිණිස ගවයන් මැරීම” යන කොටස සිය වාසියට පාවිච්චි කිරීමට ගව ඝාතනයෙහි යෙදෙන මස් මඩුකාර අළුගෝසු කපටින් උත්සුක වීමට ඉඩ තිබේ. සමහරවිට මේ  අළුගෝසුවන් මස් පිණිස නොව ආත්මාරක්ෂාව පිණිස ගවයන් මැරීමට පටන් ගන්නවා ඇත. ගවයා තමන්ට අනින්නට ආ බව හෝ ගවයා තමන්ට පසු පස ගාත්වලින් පහර දුන් බව කියමින් හෝ මේ වංචනික කපටින් හරකුන් මරනවා ඇත. ආත්මාරක්ෂාවට මැරූ ගවයා අනුභව කිරීම තහනම් බවට නීතියක් ලංකාවේ නැත. මේ වන විට ඉන්දියාවේ ප‍්‍රාන්ත රාජ්‍යය කිහිපයකම එළ හරකුන් මැරීම තහනම්ය. එසේම ලොව එකම හින්දු රාජ්‍යය වන නේපාලයේ නීති රීතිවලට අනුව එළ හරකුන් මැරීම, එළ හරක් මස් ළඟ තබා ගැනීම සහ එම මස් අනුභව කිරීම හිරේ දමන වරදකි. එයට හේතුව සත්ත්ව අහිංසා ප‍්‍රතිපත්තියක් නොව හින්දු සංස්කෘතිය තුළ එළ ගවයාට පූජනීය තැනක් හිමි වීමය. හින්දු දේව කතාවලට අනුව සිතූ පැතූ සම්පත් දෙන නන්දි නමැති එළ ගවයෙක් දිව්‍ය ලෝකයේ සිටී. රන් කැටයම් සහිත මැණික් එබ්බවූ රාජාභරණවලින් සැරසී සිටින නන්දිට ඉන්දියාවේ ඇති තැන ඇමෙරිකාවේ ඩොනල්ඞ් ට‍්‍රම්ප්ට ඇති තැනට වඩා බලවත්ය. ඇමරිකානුවන්ට සිතූ පැතූ සම්පත් ලබා දීමට ට‍්‍රම්ප්ට නොහැක. එහෙත් ජනප‍්‍රිය හින්දු දේව කතා සංස්කෘතියට අනුව හින්දු ආගමිකයන් හිතන පතන ඕනෑම දෙයක් එසැණින් ලබා දීමට නන්දිට හැකියාව තිබේ. කිසියම් හින්දු බැතිමතෙක් නන්දිගෙන් ඉල්ලන දෙයක් එකී හින්දු බැතිමතාට නොලැබෙන්නේ නන්දිගේ අඩුපාඩුවක් නිසා නොව එම බැතිමතා ආගම අදහන ක‍්‍රමයේ අඩුපාඩුවක් නිසාය. මෙවැනි ප‍්‍රශ්න මේ ආකාරයෙන් අර්ථ කථනය කිරීමෙන් භෞතිකවාදීන්ට වැඩිදුර කතා කිරීමට ඉඩ නොලැබේ. සමහර ප‍්‍රශ්න ඔළුවෙන් විසඳිය හැකි අතර තවත් සමහර ප‍්‍රශ්න කටින් විසඳිය හැකිය. නන්දි පිළිබඳ ප‍්‍රශ්නය විසඳා ඇත්තේ ඔළුව පාවිච්චි කර කටිනි. ශ‍්‍රී ලංකාවේ දියර කිරි සහ කිරි පිටි අවශ්‍යතා සියයට අසූවකට වඩා විසඳනු ලබන්නේ එළ ගව ප‍්‍රජාව විසිනි. මහත් සිල්වත්, සතුන්ට ආදරය කරන, තමන්ට කිරි සපයන එළදෙන අසනීප වුණොත් ? නොනිදන කිරි පට්ටිකාරයෝ එම සතුන් මහලූ වූ කල ”අනේ ඉතිං මොනවා කරන්න” දැයි කියමින් හිස කසා මහලූ ගව රැුළ එහෙම පිටින්ම මස් කඬේට විකුණති. ඇතැම් ධාර්මික කිරි පට්ටිකරුවෝ මේ කාරණයේදී හෘද සාක්ෂියෙන් ගැලවීම සඳහා අපූරු ”රෙඩි මේඞ්” උත්තරයක් හෘද සාක්ෂිය තුළම රුවාගෙන සිටිති. මහලූ වියට පත් එළ හරකුන් සහ එළ දෙනුන් මස් කඩයට පටවන්නේ මන්දැයි විමසීමේදී මේ ධාර්මික ”මී හරකුන්” කියන්නේ ස්වකීය මහලූ ගව ගහණය තවදුරටත් නාකි වී පත්වීමට නියමිත දුකින් මුදවනු පිණිස උන් මස් කඩයට දුන් බවය. නේපාලයේ එළ හරකුන්ට හිමි තැන පිළිබඳව තවත් යමක් කිව යුතුය. එනම් නේපාලය තුළ ශුද්ධවන්තයකු වන්නේ එළ හරකා පමණි. මී හරකාට එවැනි උත්කෘෂ්ට තැනක් නැත. ඒ අනුව නේපාල ජාතිකයෝ මී හරකුන් මරා ”හෝල් සේල්” අනුභව කරති. මී හරක් මස් සොසේජස්, මී හරක් මස් ලිංගුස්, මී හරක් මස් මීට් බෝල්ස් සහ සීත කළ මී හරක් මස් නේපාලයේ කඩවල ඕනෑ තරම් ඇත. එසේම නේපාලයේ කත්මන්ඩු අගනුවර තිබෙන ෆාස්ට් ෆුඞ් කඩවල මී හරකාගේ පිංතූරය ප‍්‍රදර්ශනය කරමින්ම සොසේජස් විකුණනු ලැබේ. මේ කාරණය සම්බන්ධයෙන් අවසන් වශයෙන් අපේ පාඨකයාට දැනුම් දීමට ඇති කාරණය මෙසේය; නේපාලයේ ප‍්‍රධාන පාරවල් මැද එළ හරක් ලැග සිටින විට නේපාල රියදුරෝ ගවයා එහා මෙහා වන තුරු පැය ගණන් රැුක සිටිති. ගවයා පාරෙන් ඉවත් කිරීමේ අයිතිය ඒ මිනිසුන්ට නැති අතර, ඇති එකම අයිතිය වන්නේ එළ ගවයා ඉවත්වන තුරු ඌට වැඳ නමස්කාර කරමින් ලකා ගහගෙන පාරේ සිටීම පමණි. ලෝකය යනු මෙබඳු වංචනික බොරුවලින් පිරී ඇති තැනකි.
 
 ඉතිරි කොටස හෙට
 

lankagaamඉඩමේ අයිතිකරු ලක්ෂ්මන් කිරිඇල්ල වන නමුදු එය හන්තාන රක්ෂිතයට අයත් මුහුදු මට්ටමට අඩි තුන්දාහක් උසින් පිහිටි ඉඩමකි. සිංහරාජය මැදින් ලංකාගම හරහා මේ දිනවල කපන පාර ජනතාවගේ සුබ සිද්ධිය සඳහා ඉදි කරන ලද්දක් බව කියනු ලැබේ. මේ පාර මගින් නෙළුවේ සිට දෙනියාය වෙත විනාඩි හතලිස් පහකින් ගමන් කළ හැකිය. පාර කපන කට්ටිය කියන්නේ ලංකාගම ජනයා අසනීප වූ විට ඔවුන් කරාපිටිය රෝහලට ගෙන යාම සඳහා මේ පාර ප‍්‍රයෝජනවත් වන බවය. මෙහිදී ආණ්ඩුව කළ යුත්තේ සිංහරාජය වනසමින් පාරක් කපා ලංකාගම රෝගී ජනයා කරාපිටිය රෝහලට යැවීමද, නොඑසේ නම් නෙළුවේ ප‍්‍රාදේශීය රෝහල දියුණු කිරීම ද යන ප‍්‍රශ්නය මෙහිදී පැන නැගේ. සිංහරාජය හරහා පාර කපන සල්ලිවලින් සියයට විස්සක් යොදවා නෙළුව රෝහල හොඳම මට්ටමකට ගෙන ආ හැකි බව අපගේ වැටහීමය. ඒ සංකල්පය පැත්තකට දමනවා නම් ආණ්ඩුවට කළ හැකි වැදගත් කටයුත්තක් තිබේ. එනම් කොළඹ මහ රෝහල දියුණු නොකර සිංගප්පුරුවේ මවුන්ට් එලිසබෙත් රෝහලට යාමට හයිවේ එකක් තැනීමය. වඩා හොඳ රෝහල් සඳහා මේ හයිවේ එක ඇමරිකාවටම දීර්ඝ කළ හැකි අතර එමගින් යහපාලන ආණ්ඩුවේ අපේක්ෂිත අරමුණු කරා ළඟා වීමට පොහොට්ටු කට්ටියට හැකියාවක් ලැබෙන්නේය.

haraksගව ඝාතනය තහනම් කරනු පිණිස අගමැති මහින්ද රාජපක්ෂ ගන්නා උත්සාහය ගැන ඊයේ මේ තීරුව ඔස්සේ සාකච්ඡුා කරන ලදී. නන්දි නමැති දිව්‍යමය ගවයෙක් දෙව්ලොව වෙසෙත්. මේ ගව තෙමේ සිතූ පැතූ සම්පත් දෙත්. හින්දුවරු මේ ගවයා අදහන බැවින් හරක් මස් නොකති. ලොව එකම හින්දු රාජ්‍යය වන නේපාලයේ ජනයා එළ ගවයන්ට පුද පූජා පවත්වා මී හරක් මස් අනුභව කරති. මේ ගැනත් අපි ඊයේ කතා කළෙමු. අද තවත් ටිකක් එහාට විස්තර කතා කරමු.

 

kandos18

අද දිවයින

සිනමා කලා

maalani250

නවලිය

aaksa250

දියග

wejadas250new

මීවිත

yohanis250

More Articles